
Ostoehdot Smedbo AB:n verkkokaupassa
Yleistä
Smedbo.fi-verkkokauppaa hallinnoi ja ylläpitää:
Smedbo AB
Box 13063
250 13 Helsingborg
Sweden
ALV-tunnus: SE556200225201
Verkkokaupassa smedbo.fi myydään tuotteita vain yksityishenkilöille Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin. Verkkokaupassa voivat tehdä ostoksia vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt. Tilattaessa verkkokaupasta ostosopimus syntyy, kun tilaus on hyväksytty ja tilausvahvistus on lähetetty tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.
Hinnat
Kaikki verkkokaupassa olevat hinnat ovat euroina ja sisältävät arvonlisäveron 24 %. Pidätämme oikeuden mahdollisiin verkkokaupassa esiintyviin paino- ja kirjoitusvirheisiin esimerkiksi hintatiedoissa, kampanjoissa, alennuskoodeissa tai tuotetiedoissa, sekä suoriin hintavirheisiin. Pidätämme oikeuden hintojen muuttamiseen. Tilauksen loppusummaan lisätään toimituskulut ja mahdolliset maksutavasta aiheutuvat maksut.
Tilaaminen
Kun olet tehnyt tilauksen, siitä lähetetään tilausvahvistus sähköpostiosoitteeseesi. Tilausvahvistuksessa näkyvät kaikki tilatut tuotteet, hinnat sekä laskutus- ja toimitusosoite. Jos tilausvahvistuksessa on virhe, ota välittömästi yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen webshop@smedbo.se.
Maksuvaihtoehdot
Verkkokauppa smedbo.fi tarjoaa turvallisen maksutavan Klarna Checkout -palvelun kautta. Tutustu Klarnan ehtoihin täällä.
Toimitus ja toimituskulut
Toimitus noutopisteeseen
Toimitus noutopisteeseen (MyPack Collect, PostNord) tarkoittaa, että tilaus toimitetaan PostNordin kautta lähimpänä toimitusosoitetta sijaitsevaan noutopisteeseen. Kun tilaus on toimitettu noutopisteeseen, saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä siihen matkapuhelinnumeroon, jonka annoit tehdessäsi tilauksen. Muistutus lähetetään tekstiviestillä. Jos tilauksen noutaa lähetti, sekä lähetin että tilaajan henkilöllisyys tulee osoittaa tilausta noudettaessa.
Katso lähin noutopiste tästä.
Noutamatta jätetty tilaus
Tilausta säilytetään noutopisteessä 14 päivän ajan. Jos tilaaja ei jostain syystä nouda noutopisteeseen toimitettua tilausta, tilaajalta veloitetaan tilauksen palautuskuluina 4,95 € (sis. ALV).
Toimitusaika
Tilaus käsitellään tavallisesti 3–7 arkipäivässä.
Smedbo Outletin tuotteiden käsittelyaika on 5–8 arkipäivää.
Kun tilaus on käsitelty, sen toimitusaika riippuu huolitsijasta. Ilmoitamme toimituksen viivästymisestä mahdollisuuksien mukaan. Jos tilauksen toimittaminen viivästyy, asiakkaalla on oikeus perua tilaus maksutta. Suosittelemme, että asennusta ei varata, ennen kuin tuote on saatu ja tarkistettu.
Toimitusosoitteen muuttaminen
Kun tuote on toimitettu eteenpäin varastosta, toimitusosoitetta ei voi enää muuttaa. Tästä syystä ennen tilauksen tekemistä on erittäin tärkeä tarkistaa, että toimitusosoite on oikein.
Toimittaminen Suomen ulkopuolelle
smedbo.fi toimittaa tilauksia ainoastaan Suomessa.
Toimituskulut
Verkkokaupassa smedbo.fi tehtäviin tilauksiin lisätään toimituskulut 4,95 € (sis. ALV). Jos haluat peruuttaa tilauksen ja palauttaa osan tai koko tilauksen, veloitamme toimituskuluina 4,95 € (sis. ALV 24%).
Toimitusvirheet
Jos saat jostain syystä tuotteen, jota et ole tilannut, ota yhteyttä asiakaspalveluun osoitteeseen webshop@smedbo.se, niin neuvomme sinua tuotteen palauttamisessa. Virheellisesti toimitettuja tuotteita ei saa asentaa, tai ostajan katsotaan hyväksyneen toimituksen.
Kuljetusvauriot
Jos huomaat, että paketti on vahingoittunut, ilmoita siitä välittömästi siihen noutopaikkaan, josta noudit tuotteen. Saat sieltä ohjeet vahinkoilmoituksen tekemiseen. Suosittelemme, että et ota vahingoittunutta pakettia mukaasi, sillä vahinkoa ei sen jälkeen voida yhdistää kuljetukseen. Jos vahinko havaitaan vasta, kun paketti on avattu, ja se on sellainen, että se voidaan yhdistää kuljetukseen, ota yhteyttä noutopisteeseen vahinkoilmoituksen tekemiseksi seitsemän päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Tilauksen seuraaminen
Voit seurata toimituksen etenemistä helposti tilauksen yhteydessä sähköpostiisi lähetetyssä tilausvahvistuksessa olevan linkin kautta.
Osatoimitukset
Smedbo AB ei toimita tilausta osissa, jos yhtä tai useampaa tilauksen tuotetta ei voida toimittaa. Sen sijaan lähetämme ne tuotteet, jotka voidaan toimittaa, ja toimittamatta jäävät tuotteet hyvitetään asiakkaalle.
Tuotteiden palauttaminen
Tilaajalla on aina oikeus perua tilaus ja palauttaa tilatut tuotteet 60 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilman erityistä syytä. Palautusaika lasketaan siitä päivästä, jolloin tilaaja on saanut tilauksen viimeisen tuotteen. Täytä tilauksen mukana tuleva palautuslomake ja palauta tuote meille.
Jotta tuotteen voi palautta, sen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa. Sinulla on kuitenkin oikeus avata pakkaus varovasti ja tarkastella tuotetta. Ole kuitenkin varovainen, sillä jos tuotetta tai pakkausta on käsitelty varomattomasti, Smedbo AB:llä on oikeus tehdä vähennys maksun palautuksesta. Varmista, että tuote on pakattu hyvin alkuperäiseen pakkaukseen.
Tee näin
- Pakkaa tuote/tuotteet alkuperäiseen pakkaukseen täytetyn palautuslomakkeen kanssa ja sulje paketti huolellisesti.
- Maksa lähetys verkossa tai jätä paketti lähimmälle postiedustajalle, joka tulostaa osoitetarran ja kuitin sinulle.
Palautusosoite tuotepalautuksille on:
Smedbo AB
Retur Webshop
Grustagsgatan 1
254 64 Helsingborg
Sverige - Kun paketti on saapunut meille, tuotteen kunto tarkistetaan.
Jos tuotetta tai pakkaussta on käsitelty huolimattomasti, Smedbo AB:lla on oikeus vähentää palautettavasta summasta tuotteelle tai pakkaukselle aiheutuneet vahingot.
Jos haluat palauttaa virheellisen tuotteen, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme webshop@smedbo.se.
Tilauksen peruminen
Jos haluat perua tehdyn tilauksen, ota mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen webshop@smedbo.se. Jos tilauksesi on jo kuljetettavana, sitä ei ole enää mahdollista perua, vaan sinun tulee noutaa tilaus. Jos vastaanotettuasi tilauksen haluat palauttaa tuotteet, se tapahtuu tuotteiden palauttamista ja palautuksen käsittelyä koskevien ehtojen mukaisesti.
Reklamaatio ja takuu
Smedbo myöntää useimmille tuotteille 10 vuoden takuun, lukuun ottamatta sähkökäyttöisiä pyyhekuivaimia ja poljinroskakoreja, joilla on viiden vuoden takuu. Takuuaika lasketaan siitä päivästä, jolloin tilaaja on vastaanottanut tuotteen. Muilta osin voimassa on kuluttajansuojalaki, josta voi lukea lisää Kuluttajaneuvonnan verkkosivustosta.
Ennen reklamaation tekemistä tuotteesta ota aina yhteyttä meihin, jotta voimme auttaa asiassa parhaalla mahdollisella tavalla. Reklamaatio tulee lähettää osoitteeseen webshop@smedbo.se välittömästi vian havaitsemisen jälkeen. Mahdollisista vioista ja virheistä tulee aina ilmoittaa sähköpostitse, ja viestissä tulee mainita tilaajan nimi, osoite, sähköpostiosoite, tilausnumero ja kuvaus viasta. Jos mahdollista, liitä mukaan valokuva viasta tapauksen käsittelyn nopeuttamiseksi. Reklamaatio-oikeus on voimassa riippumatta siitä, onko vika näkyvä vai piilossa oleva. Reklamaation edellytyksenä on kuitenkin, että vika ei ole aiheutunut tuotteen virheellisestä käsittelystä.
Kun tuote on palautunut meille, työntekijämme tarkistaa, onko kyseessä valmistusvirhe vai johtuuko virhe ulkoisesta vahingonteosta tuotteen toimittamisen jälkeen. Jos haluat hyödyntää takuuta ja osoittautuu, että virhe johtuu ulkoisesta vahingonteosta, jota takuu ei koske, vastaat mahdollisista käsittelykustannuksista. Jos tuotteessa havaitaan valmistuksesta johtuva virhe, Smedbolla on oikeus korjata virhe kuuden kuukauden kuluessa tai korvata virheellinen tuote uudella tai vastaavalla tuotteella. Hyväksytyssä reklamaatiotapauksessa asiakkaalle korvataan mahdolliset palautuskustannukset.
Jos reklamaatio tehdään asentajan asentamasta tuotteesta, korvataan vain tuote. Asennuskustannuksia ei korvata.
Tuotteen vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä takuuaikaa tai aiheuta takuuajan alkamista alusta.
Kiistakysymysten ratkaiseminen
Toivomme luonnollisesti, että kiistakysymyksiä ei koskaan synny. Jos niin kuitenkin tapahtuu, pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan kiistan yhteisymmärryksessä keskustelemalla asiakaspalvelun kanssa. Jos kiistaa ei voida ratkaista, voit viedä asian Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Smedbo sitoutuu noudattamaan Kuluttajariitalautakunnan suosituksia ja ratkaisuja.
Kuluttajariitalautakunta, Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki.
Vastuunrajoitus
Emme vastaa tuotteesta mahdollisesti aiheutuvista epäsuorista vahingoista. Emme myöskään vastaa yrityksestä johtumattomista olosuhteista aiheutuvista viivästyksistä tai vioista. Tällaisia olosuhteita voivat olla esimerkiksi työtaistelu, tulipalo tai viranomaispäätös.
Muuta
Jos tuote on loppuunmyyty tai varastossa olevien tuotteiden määrässä on virhe, Smedbolla on oikeus perua tilaus ja hyvittää tuotteen hinta asiakkaalle. Tällaisessa tilanteessa otamme yhteyttä parhaan ratkaisun löytämiseksi. Voit esimerkiksi valita toisen, arvoltaan vastaavan tuotteen tilatun tuotteen hinnan hyvittämisen sijaan.
Ehdot
Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin tässä verkkosivustossa sekä tuotteiden loppumiseen. Emme takaa, että kuvat vastaavat tuotteiden tarkkaa ulkonäköä, sillä tiettyjä värieroja voi esiintyä näytöstä, kuvan laadusta ja resoluutiosta riippuen. Pyrimme kuitenkin aina esittämään tuotteemme mahdollisimman hyvin niiden todellista ulkonäköä vastaavina.
Henkilötiedot ja salassapito
Tekemällä ostoksia verkkokaupassa smedbo.fi hyväksyt tietosuojakäytäntömme ja henkilötietojesi käsittelemisen. Suojaamme yksityisyyttäsi emmekä kerää enemmän tietoja kuin on välttämätöntä tilauksen käsittelemiseksi.
Lue tietosuojakäytäntömme kokonaisuudessaan.
Muutokset yleisiin ehtoihin
Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia näihin ostoehtoihin. Päivitetyt ehdot julkaistaan aina verkkosivustossamme. Kun teet tilauksen verkkokaupassa, katsomme, että olet hyväksynyt ostoehdot.
Asiakaspalvelu
Jos sinulla on kysyttävää, voit aina ottaa yhteyttä meihin osoitteeseen webshop@smedbo.se.
Yritys
Jos olet yrittäjä ja haluat ostaa Smedbon tuotteita, ota yhteyttä osoitteeseen info@smedbo.fi.